Veelgestelde vragen

Staat het antwoord hier niet tussen of spreek je liever met een van onze medewerkers? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Slimme Meter werkzaamheden

> Ik kan niet aanwezig zijn op de afspraak. Kan ik de afspraak voor de plaatsing van een slimme meter verzetten?
Ja, het is mogelijk om de afspraak voor het plaatsen van een slimme meter naar een andere datum te verschuiven. Verzet de afspraak gemakkelijk online. Er is bij het verzetten van een afspraak onderscheid tussen de netbeheerders Enexis en Liander. Houd de werkopdrachtcode bij de hand.
Klik hier voor het verzetten van de slimme meter afspraak als Enexis jouw netbeheerder is.
Klik hier voor het verzetten van de slimme meter afspraak als Liander jouw netbeheerder is.

> Wat kan ik doen om de slimme meter werkzaamheden goed te laten verlopen?
Rondom de meters dient het vrij te zijn van obstakels. Ook adviseren wij u om elektrische apparaten in zijn geheel uit te schakelen en niet op stand-by te laten staan. Klik hier voor alles wat u moet weten bij de plaatsing van een slimme meter.

Kan ik gas, water en/of elektriciteit blijven gebruiken tijdens de werkzaamheden?
Tijdens de werkzaamheden worden gas en elektra tijdelijk afgesloten en deze zijn dus kort niet te gebruiken. Klik hier voor alles wat u moet weten bij de plaatsing van een slimme meter.

>
Waarom krijg ik een slimme meter?
De Slimme meter wordt aangeboden door uw netbeheerder. Met een slimme meter is het mogelijk om beter inzicht te krijgen in uw energie- en gasverbruik.

> Hoe weet ik of de monteur aan de deur ook echt van Baas is?
Onze monteurs kunnen zich altijd legitimeren met een persoonsgebonden bedrijfspas van de netbeheerder. Soms hebben ze ook een bedrijfspas van Baas bij zich. Hun naam is hierop duidelijk zichtbaar. De monteurs dragen onze officiële bedrijfskleding, bedrukt met het logo van Baas. De kleding bestaat uit een grijze of blauwe broek met een donkerblauwe sweater of polo. Ook beschikken ze over werkgereedschap van de netbeheerder of van Baas.


Aansluitingen

> Waar vind ik mijn aanvraagnummer?
Het aanvraagnummer (of aansluitnummer genoemd) ontvangt u na het doen van een aanvraag via de website www.aansluitingen.nl. Een aanvraagnummer begint met 1000 en bestaat in totaal uit 10 cijfers, bijvoorbeeld: 1000123456.

> Wat is de doorlooptijd van een nutsaanvraag?
Zodra wij de aanvraag compleet hebben ontvangen is de doorlooptijd van een nutsaanvraag gemiddeld 20 weken tot uitvoering.

> Wat zijn de doorlooptijden van een Ziggo aanvraag?
De doorlooptijd van een Ziggo-aanvraag is, vanaf het moment van ontvangst bij Baas, zo’n 4 tot 14 weken. De doorlooptijd is afhankelijk van eventuele vergunningen en/of een bodemonderzoek.

> Wat zijn de eisen voor een permanente aansluiting?
Huis moet wind- en waterdicht zijn 
Tracé moet vrij zijn
Er moet een deur in de meterkast gevestigd zijn 
Voorgevel dient uitgegraven te zijn

Op het nationale portaal voor alle aanvragen van aansluitingen (Mijnaansluiting.nl) vindt u alle eisen voor nieuwbouwaansluitingen.

> Wat zijn de eisen voor een bouwaansluiting?
Waterput moet zijn ingegraven
Bouwmeterkast dient aanwezig te zijn

> Ik heb een vraag over mijn aansluiting of installatie
Voor overige vragen over uw aansluiting of uw installatie verwijzen wij u naar de veel gestelde vragen van onze opdrachtgevers:


Overige vragen

> Wie is mijn netbeheerder?
Een netbeheerder is verantwoordelijk voor het energienetwerk en de gas- en elektriciteitsaansluitingen bij jouw thuis. Een netbeheerder is op grond van de wet aangewezen voor het beheer van één, of meer dan één net. Wie het netwerk in uw regio beheert ligt vast. U kunt niet zelf een netbeheerder kiezen. Op deze website kunt u zien wie uw netbeheerder(s) is/zijn: https://www.eancodeboek.nl/index.php.

> Hoe kan ik een schade melden?
U kunt uw schademelding mailen naar schade@baasbv.nl. Gelieve een foto van de schade bij het bericht te voegen en uw telefoonnummer, adresgegevens en uitleg over de schade te vermelden. Zo kunnen wij snel en op de juiste manier uw schademelding behandelen.

> Hoe kan ik een klacht melden?
U kunt uw klacht melden via klacht@baasbv.nl. Vermeld hierin uw telefoonnummer, adresgegevens, en uitleg over de melding. Zo kunnen wij snel uw klacht afhandelen.

Divide Internetoplossingen