Overzicht Terug naar overzicht

Vertraging realisatie van nutsaansluitingen in Flevoland en de Veluwe

vrijdag, 30 juni 2017

Door een enorme groei in de bouw zijn de aanvragen voor nutsvoorzieningen sinds begin dit jaar verdubbeld. In combinatie met de schaarste aan vaktechnisch personeel levert dit voor Baas B.V. en de netbeheerders een achterstand van werkzaamheden op in Flevoland en de Veluwe. Het gebied heeft grote aandacht van ons.

Wij zijn ons meer dan bewust van deze kwestie en vinden het oprecht enorm vervelend om niet aan de aansluitingstermijn te kunnen voldoen. Samen met de netbeheerders doen wij er elke dag weer alles aan om de klanten snel te helpen en de werkzaamheden ook kwalitatief goed te kunnen realiseren.

Verschillende factoren

Steeds meer mensen bouwen zelfstandig een huis en zijn daarbij zelf verantwoordelijk voor het regelen van de aansluitingen voor nutsvoorzieningen. Dit zorgt voor Baas voor een mix van losse aansluitingen en dat is planning technisch complex. De aanvragen zijn vanaf het begin van dit jaar ineens met zo’n 50% toegenomen en we zijn niet in staat om die groei momenteel bij te benen. We hebben dus extra capaciteit nodig, maar er is in de hele sector een schaarste ontstaan in geschoold technisch personeel en de veiligheidseisen liggen erg hoog. Deze factoren bij elkaar zorgen ervoor dat het lastig is om de situatie meteen op te lossen.

Maatregelen

Samen met de netbeheerders werken we hard aan een verbeterplan. We voeren diverse maatregelen in die leiden tot een beter beheerst proces. Inmiddels is er een uitvoeringsteam, het zogenoemde brandblusteam, gevormd die de meest spoedeisende zaken oplost, ook buiten reguliere werktijden. Daarnaast leveren collega’s uit andere vestigingen een bijdrage in Infra Noord-West, zoeken we samenwerking met andere aannemers om de daar beschikbare capaciteit in dit gebied in te zetten en is er extra capaciteit ingericht voor de Klantenservice.

Langere aansluitingstermijn

De doorlooptijd blijft een uitdaging. Dit staat inherent aan de bouwvolumes die wij aangeboden krijgen. Ondanks de maatregelen is er momenteel een langere aansluitingstermijn waar klanten rekening mee moeten houden. De doorlooptijd is tien weken of meer. Aan ons de taak om een goed verwachtingspatroon te schetsen en in de communicatie helder te blijven naar alle klanten.

Het gebied

De situatie speelt zich af in het contract Combi Flevoland/Veluwe. Dit betreft de gehele provincie Flevoland, gemeente Hilversum en de randgemeenten langs het Veluwemeer (o.a. Harderwijk en Nijkerk).

- Neem voor verdere vragen omtrent dit bericht contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer 088 - 222 7000. Zij staan u graag te woord op werkdagen tussen 08.00 - 17.30 uur.

Divide Internetoplossingen