Historie

Onze geschiedenis gaat ver terug

De historie van Baas gaat terug naar de tijd van de eerste elektrische treinen. Het einde van de 19e eeuw. De tijd waarin de Heer H. Baas het gelijknamige bedrijf oprichtte. Waarom hij dit deed? H. Baas zag om zich heen dat er behoefte was aan telefoon en telegraaf leidingen. Deze behoefte werd alsmaar groter. De heer H. Baas besloot hierop in te spelen en zag de kans om in 1898 een aannemersbedrijf op te richten. Het bedrijf kreeg natuurlijk zijn eigen mooie naam: Baas.

Familiebedrijf 

Vanaf 1945 heeft de zoon van  oprichter H. Baas het bedrijf in handen. Naast de genoemde bovengrondse telefoon en telegraaf activiteiten werden er inmiddels ook ondergrondse infrastructuren aangelegd. Maar N. Baas zag meer kansen. Hij breide het uit te voeren pakket uit in de jaren zestig. Montagewerkzaamheden voor verkeersregelinstallaties en elektriciteitswerken behoorde vanaf nu ook tot het takenpakket. Natuurlijk gebruikt het bedrijf altijd het aller modernste materieel.

Grote sprongen en verschillende vakgebieden

De techniek maakt grote sprongen begin jaren zeventig. Dit zorgt ervoor dat het bedrijf Baas een stormachtige ontwikkeling doormaakt. Om hier zo goed mogelijk op in te spelen worden diverse Baas bedrijven opgericht, met elk hun specifieke vakgebied. Telecommunicatie, gas- en watertransport en milieutechnologie zijn snelgroeiende activiteiten.

Verhuizing

Baas groeit in de jaren tachtig erg snel en er is behoefte aan een nieuwe werkruimte. De bestaande kantoren op de werf in Waddinxveen worden te klein. Een nieuw hoofdkantoor wordt gebouwd aan de Wilhelminakade 10 in Waddinxveen. Z.K.H. Prins Bernard opent dit gebouw op 7 mei 1991.

In januari 2000 wordt het familiebedrijf overgenomen door TBI en verruilt in juli 2006 haar kantoor aan de Gouwe voor een nieuw hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel.

Zelfstandig verder

In oktober 2011 gaat Baas B.V. via een management buy-out zelfstandig verder. Directieleden Tiemen Schra en Frank Minnee worden beiden aandeelhouder van het bedrijf. Met de 'Medewerkers-Service-Winst filosofie als een ononderbroken keten' brengt het directietweetal het ondernemerschap weer tot leven binnen het bedrijf.

 

 
Divide Internetoplossingen